Muntii Baiului, 1998

Plecarea din Ploiesti cu personalul de 6.00 decurge fara peripetii si la ora 8.00 sunt la cabana Piscul Cîinelui, unde nu stau prea mult. Admir Bucegii 5 minute și plec mai departe.

La ora 8,30 ies in golul alpin, dupa ce am trecut de policandrul de pe potecă, foarte puțin remarcat, in general.

Văd în fața mea oameni și acest fapt mă surprinde. Îi ajung din urmă repede. Ei, imbrăcați gros rămân blocați la vederea mea, care eram în pantaloni scurți și tricou, deși era vînt, ceață si destul de rece. Mă imbrac și eu corespunzător, intrând în vorbă cu ei aflu că erau de la ascociația crescătorilor de animale și se duc să facă recepția unei stâne, și anume a celei din Piscul cîinelui.

La 9.15 ajungem la stână, unde sunt poftit înauntru, stau puțin și apoi plec, dar nu pe creastă cum îmi propusesem, căci vremea se stricase de tot, era frig, ceață și erau șanse mari de ploaie, ci cobor, la sfatul ciobanilor, în Valea Rea. Pentru aceasta se merge de la stîna pe potecile de ciobani și apoi (peste aprox. 3 min.) se coboară brusc în râpa din dreapta, intrând în padure. Coborârea abruptă durează cam 15 min. Ar trebui folosit ca punct de reper pentru intrarea in padure un izvor pe care eu nu l-am găsitși ca atare am coborât pe firul unui izvor secat cele 15-20 min. cum am mai spus. Nu exista nici un pericol serios de rătăcire si coborând continuu si abrupt se ajunge in drumul forestier de pe Valea Rea(eu am ajuns in drum la 9.50), care va fi urmat la dreapta, in aval, către Sinaia sau in stinga (în amonte), către creasta muntilor Baiului până unde se poate. Se trece pe lângă o baracă a unor tăietori de piatră din râu, apoi pe lângă un institut de cercetare a calitații apei parca, si se ajunge curând (10.45 eu) la o rascruce. Mergind in dreapta și putin in sus se poate ajunge în Sinaia in aprox. 15 min.

Eu însă am preferat continuarea drumului forester in stânga, spre Valea Largă, căci ploaia care incepuse se oprise, ajungând, la 11.45 la campingul de la Izvorul Rece.

Am cumpărat de aici bilete de tren pt. Ploiești și m-am urcat peste 5 min. in trenul care mergea spre Sinaia (!) (pentru ca mai era destul timp si prefer aerul de munte celui din Ploiesti). Dupa o plimbare prin Sinaia si un prinz servit in parcul cel mare din jurul Cazinoului am lua trenul spre Ploiesti.

Autorul acestor pagini, Radu Cernea,  poate  fi contactat pe adresa de e-mail : r_cernea@yahoo.com.
Puteti vizita aceste pagini la una din adresele
sau http://raducernea.20m.com
    Orice copiere a acestei pagini este permisã doar în conditiile obtinerii prealabile a acordului autorului, ca si a pãstrãrii integritãtii continutului, inclusiv a acestui post scriptum.