Mountain biking in Masivul Postavaru, 25 aprilie 2006

Nu am mai urcat pe bicicleta “de mii de ani”, asa ca este cazul sa scot fiara din garaj. Toate bune si frumoase, eu nu am nici o idee despre “unde sa mai mergem”, Cristi are o idee, Postavaru, asa ca acolo mergem.

La plecarea din Ploiesti, masina, vechiul Peugeot 305, ne da ceva emotii, tocmai cand am oprit la benzinarie sa ii dam “de baut”. Dupa ce l-am umput cu motorina se pare ca nu mai tuseste, asa ca mergem intins pana la Poiana Brasov; se circula bine, iar ma bucur ca un copil la vederea Bucegilor. Totusi noi nu ne oprim in Bucegi, tinta noastra este muntele situat la nord de Buegi, Postavaru. Bineinteles ca nu mai tin minte pe la ce ora am ajuns, oricum cred ca se facuse cam 11 cand am plecat de la masina pe bicicleta.

Cei de la telecabina nu ne lasa cu bicicleta in telecabina, desi ne vândusera  bilete si pentru biciclete. Incercam sa “negociem” cu ei, sa ii amenintam, sa ii rugam, nimic ! OK, atunci vom urca pe bicla. Asadar peste cinci minute suntem pe Drumul Rosu, urcand incet dar sigur. Dupa ceva mai bine de o ora, dupa ce ne-am speriat putin de peticele de zapada intalnite, dar nu intr-atat incat sa renuntam intalnim partia mare, “Sub teleferic” din Poiana Brasov.

Traversam si urcam pe marginea partiei. Dupa in cateva minunte ajungem in poiana de unde pleaca poteca pe banda albastra spre Brasov, prin Poiana Stechii si apoi peste Tâmpa, poteca pe care o vom urma si noi. Este ora 13:10 si incepem sa coborâm. La inceput ne confruntam cu zapada mare, dar speram ca aceasta va disaparea rapid, pe masura ce coboram. Fals, dupa aproape o ora de mers inca mai innotam prin zapada, fara prea mari sanse de a ne urca pe bicicleta.

Insa pana la urma eforturile ne sunt recompensate de o poteca superba, pe care se coboara foarte bine.

Curbele sunt largi, usoara portiune de urcare trece aproape neobservata. Deasemenea cateva portiuni ofera satisfactii si celor care vor coborari mai tehnice.

Coborarea spre Brasov este prea frumoasa si vreamea prea buna ca ne  gandim ca se va termina aceasta coborare.

Inainte de Brasov ajuntem intr-o poiana in care oamenii stateau la plaja, jucau fotbal, pur si simplu se relaxau. S-ar putea sa fie Fantanita popii, nu stiu exact numele si nici nu imi pot da seama acum uitandu-ma pe harta. Oricum noi nu vream sa coboram direct spre Brasov, ci profitam de vremea buna si prelungim coborarea pe o poteca spre dreapta, care ne duce la Baraj in 5-10 minute. Si bine am facut, pentru ca imediat mai sus de baraj vedem o caprioara pe care bineinteles ca inercam sa o fotografiem. Fuge putin mai sus si apoi ne priveste curioasa, gata oricand sa dispara in “bratele” padurii.

Odata ajunsi in Brasov mergem direct la statia de autobuz, de unde eu iau primul autobuz spre Poaiana Brasov. Desi teoretic nu este permis transportul bicicletelor in autobuz, vad niste baieti care se duceau in Poiana cu biclele si apoi aflu de la sofer ca “se mai poate”.

Ma schimb si aduca masina in Brasov, bagam repede biclele in masina si in acel moment incepe o ploaie torentiala.

Dupa care mergem in centru sa mancam la McDonalds’-ul din Piata Sfatului. Fara probleme drumul inapoi pana la Ploiesti, o tura frumoasa care fara zapada poate nu ar fi fost la fel ca alte ture “de primavara”.

Autorul acestor pagini, Radu Cernea,  poate  fi contactat pe adresa de e-mail : r_cernea@yahoo.com.
Puteţi vizita aceste pagini la una din adresele
http://munte.20m.com sau http://raducernea.20m.com

Orice copiere a acestei pagini este permisã doar în condiţiile obţinerii prealabile a acordului autorului, ca si a pãstrãrii integritãţii conţinutului, inclusiv a acestui post scriptum.