CIUCAS 1997

PERIOADA: 1-V-1997 -- 3-V-1997

LOC: MASIVUL CIUCAS

Desfasurare:

Ziua 1:

Intalnire in gara de sud(Ploiesti) cu Mihai, Elena, Stefan, Irina(1034), Iulian, Marcel(?).

Dupa cateva minute ajunge Andreea cu un accelerat din Buzau.

Plecare la ora 8.35 cu un personal spre Maneciu,unde ajungem dupa 2 ore.

Mihai, Stefan, Irina, Elena merg la Cheia cu o "Dacie" condusa demential pe serpentine,iar noi ceilalti(R,A,M,I)mergem cu un camion din care nu vedem mai nimic

La Cheia nu stam deloc ci plecam spre cabana Ciucas pe Valea Berii,varianta mai scurta decat cea prin Muntele Rosu.

Dupa 3,5 - 4 h ajungem la cab. Ciucas unde este un frig teribil, dar totusi ramanem aici. Pana seara am facut plaja (afara este mai cald decat in cabana) cu Mih, E, S pe izoprenul lui Mihai.

Noaptea nu am putut dormi din cauza inghesuielii,dar mai ales a vrajelilor lui m,i,a :-).

Totusi m-am bucurat de avantajele sacului de dormit, pe care se pare ca nu l-am carat degeba. Mihai,(care la Piatra Arsa carase sacul de dormit,dar acolo a fost foarte cald) se pare ca nici de data asta nu a fost inspirat, pentru ca nu a mai luat sacul si aici a fost foarte frig.

Ziua 2:

Ma trezesc foarte devreme (6.20), dar mai stau putin in sac (era sa scriu 'pat') si in jurul orei 6,40 imi fac curaj si ies afara din cabana, desi nu se mai trezise nimeni (nici macar cabanierul).

Cateva fotografii cu rasaritul soarelui si o plimbare pana la releul de langa cabana impreuna cu cainii sunt lucruri deosebit de placute pentru o dimineata senina.

Dar dupa o jumatate de ora se lasa o ceta deasa si cei care se trezesc tarziu nu au placerea unei dimineti senine.

Ii salutam pe Stefan si Irina,care pleaca astazi si plecam in jurul orei 9 spre Varful Ciucas, cam in acelasi timp cu ungurii de la cabana.

Pe drum ne cataram pe stancile pe langa care se strecoara poteca spre Vf. Ciucas.

Intre timp vedem 4 capre negre, pe care nu reusesc sa le fotografiez bine, datorita distantei si a faptului ca ele au fugit speriate de (unii dintre) noi, care cu ocazia asta m-au enervat.

Dupa ce ajungem pe varf coboram prin stanga pe varianta ce vine de la Babarunca si ajungem la cabana pe cruce rosie dupa 1,5 ore. De remarcat ca in timp ce Mih, E, A, M se dau pe zapada cu izoprenul, I, care se credea smecher, si care tocmai speriase caprele negre, se sperie de un caine, crezand ca este un urs, si o ia la fuga la vale.

Ajung la cabana in acelasi timp cu M si ii asteptam pe ceilalti,care se oprisera sa faca plaja, dar nu au avut soare decat 2-3 min.

Mancam si ne odihnim, iar la ora 16,30 (dupa ceasul meu neoficial) plecam (eu, Mihai si Elena) spre cabana "Muntele rosu", pe varianta de creasta, mai lunga dar mai frumoasa. Pe drum (dupa 20 min. de mers) auzim si vedem un animal ciudat care urla exact ca un lup si nu ne dam seama despre ce e vorba pana nu se apropie si vedem ca e un ciine de la cabana. (Sper sa fi fost un caine desi semana la fel de bine si a lup. Oricum prea domestic nu era cainele ala).

In ciuda viscolului care ne biciuie puternic ajungem dupa doua ore la cab. Muntele Rosu si  luam bere pentru lenesii de la cab. Ciucas, iar eu beau un ceai fierbinte (800 lei) si cumpar o ciocolata pe care o mancam pe drum. Plecam la 18.45 spre cab Ciucas, unde ne ajungem la 20.15 dupa un drum frumos ,dar cam lent (Elena e putin obosita, eu am apa in bocanci si abia astept sa ajungem la Ciucas).

Pana tarziu prajesc bocanci si ciorapi cu Elena, in camera cabanierului.

Noaptea am dormit foarte bine, dar mi s-a spus ca am tipat in somn de cateva ori.

Ziua 3 (si ultima):

Urcam spre Zaganu (cu rucsacii) prin vf. Gropsoare, pana unde mergem bine (mi se reproseaza ca merg prea repede), dar ratam Vf. Zaganu ceea ce imi produce o mare deziluzie.

In schimb coborarea este f. frumoasa prin poiene pline de ghiocei si toporasi.

La Cheia raliul brasovului ne pune pe ganduri  (soseaua inchisa?), dar acesta se termina cand ajungem noi si dupa un coca cola (eu) si o bere (baietii) ne punem pe asteptat o masina care sa ne duca la Maneciu.

Merg la Maneciu cu o Dacie, cu Andreea si dupa cateva minute ajung si ceilalti,tocmai la timp pentru a prinde ultimul tren spre Ploiesti,unde ajungem la ora 19.55. Peste cateva min. Andreea pleaca la Buzau cu un rapid (cu nashul).

Ceilati au tren la 20.45 spre Bucuresti.

nota: am uitat harta la Elena,dar o voi recupera curand.

Acasa am aflat ca de fapt mai fusesem pe Zaganu, cu mult timp in urma.

Autorul acestor pagini, Radu Cernea,  poate  fi contactat pe adresa de e-mail : r_cernea@yahoo.com.
Puteti vizita aceste pagini la una din adresele
sau http://raducernea.20m.com
    Orice copiere a acestei pagini este permisã doar în conditiile obtinerii prealabile a acordului autorului, ca si a pãstrãrii integritãtii continutului, inclusiv a acestui post scriptum.