Bucegi , 21 Octombrie 2001

Întrucât vremea se anunța in continuare frumoasa am hotărât ca trebuie sa profit si sa mai ies la munte

Ca si săptămâna trecuta am fost tot cu bicicleta, tot in Bucegi, si tot in aceeași formulă de echipa : Cristian, Dragoș si individul care scrie astea

De data asta am ales un traseu mai ușor, așa ca am luat bilete pana in Predeal (eu, ca cică tot atât costa ca si pana la Bușteni), respectiv Bușteni (Cristi si Dragoș, care s-au urcat din Ploiești).

La bagaje, nașul nu a vrut sa ne lase sa urcam cu biclele, așa ca a trebuit sa le urcam in tren, deși controlorul spusese ca amenda este 1.500 K lei (de fiecare J)

Nu ne încurcam noi prea mult de el, așa ca urcam si pentru a face loc băgăm bicicletele in budă in ultimul vagon (ca idee: sa știți ca trei biciclete încap cu siguranța in Buda, dar trebuie sa rămână ușa deschisă).

Pana la urma  venit o tanti cu copilul care voia sa facă pipi, nu putea decât in buda aia si a trebuit sa le scoatem. (Oricum tipa a așteptat mai mult sa scoatem bicicletele decât i-ar fi luat să se duca in celalalt capăt al vagonului )

Ca sa nu se mai supere nimeni am demontat bicicleta mea si pe cea a lui Cristian si le-am pus pe raftul pentru bagaje.

Nașul a fost băiat bun și n-a făcut gât așa rău cum ne amenințase (50,000 ajung pentru trei biciclete). Așa ca descindem in Bușteni cu gândul de a urca la Diham, după care mai vedem, eventual spre Predeal

Vremea este frumoasa si nu avem de ce sa ne facem griji

Prima pauză am făcut-o imediat ce ne-am dat jos din tren, pentru a remonta bicicletele.  După mici ajustări, plecam, pe la ora 11.00 spre Gura Diham (noi știam – credeam ?) că este drum asfaltat Bușteni – Gura Diham ,dar nu exist așa ceva. Ajungem pe la 11.30 la Gura Diham, stăm destul de mult pe-aici, mai ajustam bicicletele, bem apa minerala si Coca Cola, apoi ne ducem pe drumul marcat cu sens interzis către Diham (de fapt drumul este aproape impracticabil pentru mașini, de ce mai era cu sens unic nu știu (oricum din partea cealaltă nu putea veni nimic)). Nu ne grăbim,  mergem fără probleme pe drum, apoi se termina drumul, mergem pe lângă biciclete, apoi le luam in cârcă. A fost o porțiune unde se termina si poteca prin râu si am hotărât sa urcam spre stânga, ca printre copacii din pădure oricum era mai bine decât prin bolovanii de râu. Eu încerc sa fac fotografii cu ciupercuțe, nu știu ce iese.

Ajungem in sfârșit si la poteca –drum ce vine pe la relee, este cam 13.30-14. De aici la Gura Diham e lejer. Coboram in viteză, eu derapez puțin și mă julesc la genunchi (nu-i bai, trece asta, bina ca nu m-am lovit) cu 1 minut înainte de a lega bicicletele lângă cabana Diham.

Mâncam , mai stăm de vorbă, ne uităm pe hartă pentru a ne hotărî pe unde mergem, apoi plecăm, pe la 15,20 spre Predeal, pe drumul care coboară in șoseaua asfaltata. Coborârea este super – adevărată, un traseu perfect de down hill pentru începători (așa cum încă mă consider). Totul decurge fără incidente, coborâm în viteză, ajungem la drumul asfaltat și nu coborâm spre Predeal ci începem să urcam pe el. Ideea era să ajungem la „Izvorul rece” si sa ne îndreptăm apoi spre cabana « Trei brazi ». Pe drumul pana la Izvorul rece se urca lejer, apoi se coboară nebunește, cu toată viteza. In toiul coborârii mi-am pierdut ceasul de la mână, l-am recuperat, mai puțin telescopul care-l ținea de curea. Nu ne oprim la Izvorul rece, ci ne îndreptăm spre „3 Brazi”.

Coborârea pe pârtia de schi de aici este accesibila celor cu frâne f. bune (eventual V Brake) și cu ceva mai multă experiență. Am încercat și eu sa cobor pe pârtie, dar nu prea mergea și am renunțat repede. Am coborât porțiunile mai line pe bicicletă, cele prea abrupte pe lângă. Dragoș a picat puțin, dar din fericire nu este nimic grav și continuăm coborârea. Bineînțeles, Cristian a coborât tot numai pe bicicletă.

Am traversat râul Crăcănel, apoi am început urcușul. Este un urcuș abrupt, dar nu foarte lung, Se poate urca  puțin și pe bicicletă, după prima pantă, apoi urmează altă pantă, după care se iese in poieni (aproape) drepte, pe unde se poate merge pe bicicleta fără probleme (sunt chiar și mici porțiuni de coborâre). Totul decurge normal, așa că ajungem curând, după încă un scurt urcuș mai abrupt, în poiana de la cabana „Trei brazi”. Pentru spectatori, dar și pentru noi, eu și Cristian ne urcam pe biciclete și urcam panta pe care când eram mic coboram cu sania (și Cristi la fel, am înțeles).

La cabana am ajuns pe la ora 18.45, așa că nu avem prea mult timp de gândire, daca vrem sa ne întoarcem cu personalul de 19.30. Ne hotărâm sa mai stăm, așa că mergem la adevarata cabana (nu la hotel). Stam afară, eu iau o bere Aurora (de obicei nu beau, dar am văzut ca aveau și Aurora Bruna, si Dragos mi-a spus ca-i buna. Cum este nu știu că tot blondă mi-a dat până la urmă). Băieții au baut suc, apoi am coborât in Predeal. La urcusul initial de la trei brayi, pe sosea, chiar m-am jucat puțin de-a evadarea din pluton, am vrut sa mai trag un pic de mine. A fost bine, ca am simțit plăcerea de a urca (am urcat cat am putut de repede). La coborâre am depăsit o mașina străină intr-o curbă, pe interior, de cred că a rămas nenea acela cam blocat. Am ajuns in Predeal în 5 minute (pt. 3 Km).

De aici am luat trenul spre Bucuresti (Dragos a cobora in Ploiesti). Am urcat bicicletele la bagaje și i-am dat doamnei ăleia 100.000 (asta este, nu accepta mai puțin)

A fost o tura faina, in care am admirat natura imbracta in culorile splendide ale toamnei, si am mai căpătat și ceva experiență într-ale MTB-ului.